Troia (film) – recenzie

Troia (titlul original în engleză Troy) este un film epic american de aventură și război, scris de David Benioff, regizat de Wolfgang Petersen și co-produs de filiale din Malta, Mexic și Marea Britanie ale Studiourilor Shepperton. Filmul prezintă o distribuție de ansamblu, din care fac parte Brad Pitt, Eric Bana și Orlando Bloom. Are la bază opera Iliada a lui Homer[4], cu toate că filmul arată întreaga istorie a Războiului Troian, nu numai divergența dintre Ahile și Agamemnon din anul a nouălea. Ahile își conduce Mirmidonii împreună cu restul armatei grecești în invadarea cetății Troia, apărată de armata troiană condusă de Hector. Sfârșitul filmului (distrugerea Troiei) nu este preluat din Iliada, ci mai degrabă din opera Eneida a lui Virgiliu, deoarece Iliada se termină odată cu moartea și înmormântarea lui Hector.

M-am gândit să creez și categoria de recenzii pentru filme. O să încep cu filmul meu preferat pe care îl revăd cu mare plăcere ori de câte ori am ocazia. Nu știu câți dintre voi îndrăgesc filmele despre greci, dar Troia este unul dintre preferatele mele.

Este un film care te face să realizezi cât înseamnă un om, cât reprezintă să ai onoare și să știi să-ți respecți cuvântul. Ce se poate întămpla atunci când te aștepți mai puțin, atunci când crezi că le știi pe toate, dar de fapt nu știi nimic. Lupte, dragoste, trădări și îndărjire, toate se regăsesc în acest film. Calul Troian a fost ceea ce nimeni nu se aștepta, iar finalul fimului este cu adevărat semnificativ.

Aș tinde să spună că toate luptele au fost motivate de o femeie, de Elena. După ce Paris i-a ,,furat,, regina lui Menelau a reușit să pornească un adevărat război asupra Troiei. Bineînțeles, regele Menelau nu putea să uite ruținea făcută de regina lui și pornește la luptă alături de fratele lui mai mare Agamemnon. Alături de trupele lor se regăsește și vestitul Ahile, care s-a lăsat cu greu înduplecat să li se alăture.

sursa foto: CineMagia.ro

Lupte pentru Elena din Troia

Armatele din Troia și Grecia se întâlnesc în afara zidurilor cetății. Paris se oferă să se dueleze personal cu Menelau pentru mâna Elenei și pentru a cruța Troia. Bineînțeles că înțelegerea este făcut și începe lupta, dar Agamemnon este hotărât să cucerească orașul indiferent de rezultat.  Menelau îl rănește pe Paris și aproape îl omoară, dar el însuși este omorât de Hector. Urmează o luptă crâncenă între tabere iar o  mare parte din armata lui Agamemnon este ucisă de arcașii Troiei, iar Hector îl omoară pe Aiax.

Până la urmă după multe insistențe ale lui Odiseu,  Agamemnon dă ordinul de retragere. O luptă grea și distrugătoare, mulți au pierit iar cei rămași sunt cu moralul la pământ. Pentru a le ridica moralul soldaților greci, Briseis este oferită spre amuzament. Când este amenințată cu violul, ea este salvată de Ahile. Cei doi se îndrăgostesc, iar Ahile decide că războiul este o cauză pierdută. Hotărăște să părăsească Troia de dimineață. Însă lucruile iau o altă întorsătură și luptele sunt din nou pe cale să reînceapă.

Calul troian este cel care le aduce sfârșitul.